W Nowej Hucie, części Krakowa, rozpoczęło się nasuwanie pierwszych segmentów estakady, która jest integralną częścią budowanej trasy S7. Ta imponująca konstrukcja, z jej długością wynoszącą 1589 metrów i wysokością 20 metrów, ma na celu połączenie obszarów wokół ulic Łowińskiego i Morcinka. Kacper Michna, rzecznik GDDKiA dla rejonu krakowskiego, podkreśla, że jest to obecnie najdłuższy projekt tego rodzaju w całym kraju.

Estakada jest budowana za pomocą metody nasuwania podłużnego. Proces ten polega na przygotowywaniu kolejnych segmentów konstrukcji na specjalnym stanowisku prefabrykacji. Na tym stanowisku następuje układanie zbrojenia w szalunkach, które następnie są betonowane. Po utwardzeniu się betonu i sprężeniu, kolejne segmenty są wysuwane na podpory estakady za pomocą siłowników. Pierwszy segment posiada stalową konstrukcję zwaną awanbekiem (dziób montażowy), która zapobiega zginaniu i łamaniu się segmentu poprzez oparcie na przęśle przed nim. Awanbeki mają rozmiary 32 metrów i ważą około 90 ton.

Drugi etap budowy obejmuje nasuwanie estakady od strony ulicy Łowińskiego. Początkowo trasa tej estakady będzie przebiegać wzdłuż linii kolejowych, potem skieruje się w prawo nad torami i rzeką Dłubnią, aby ostatecznie połączyć się z już istniejącym fragmentem obiektu. Wcześniej ukończono budowę pierwszych 340 metrów estakady, biegnącej od północy, w pobliżu ulicy Morcinka.